nyfigur.no

  • Forstørr
  • Standard skriftstørrelse
  • Forminsk

Hvordan brukes Chi Pro maskinen?

Chi Pro behandling

  • Plasser Chi-maskinen på en stødig overflate.
  • Ta av deg sko, briller og stramme klær, tettsittende belter osv.
  • Sitt ned med utstrakte ben, plasser føttene på hver side av maskinen med hælen i høyde med maskinens nederste del. Pass på at du ligger i linje med maskinen og ikke skjevt.
  • Ta noen dype åndedrag. Drikk et glass vann. Legg deg på ryggen på gulvet, løft føttene og plasser dem i ankelvuggene.
  • Hvis nødvendig, plasser matter eller puter puter under deler av kroppen som føles ukomfortable. En sammenfoldet pute vil avhjelpe smertefulle knær, men det er best ikke å ha pute under hodet hvis et ikke er helt nødvendig siden dette vil innskrenke bevegelsen. Etter hvert som du oppnår bedring vil du gradvis bli i stand til å bruke maskinen uten støtte.

 

Er det mer enn en måte å bruke maskinen på?

Ja, det er tre forskjellige posisjoner. Den første, med armene langs sidene, er den som er oftest brukt siden den er mest avslappende, men du kan forsøke de andre stillingene når som helst du måtte ønske det. Husk bare alltid å være så komfortabel og avslappet som mulig.

 

Posisjon 1

Chi Pro behandling

Ligg med armene avslappet langs sidene, håndflatene ned og i en vinkel på ca 45 grader. Denne stillingen er spesielt god for avspenning, søvnløshet, humørbalansering, ubehag i indre organer, forstoppelse og problemer i korsryggen.

 

Posisjon 2

Chi Pro behandling

Plasser begge armene rett ut. Denne posisjonen er bra for migrene, hodepine, beinsporer, skjev ryggrad, ryggsmerter, podagra og artritt.

 

Posisjon 3

Chi Pro behandling

Ligg med armene utstrukket på gulvet bak hodet - press det midterste av ryggraden ned mot gulvet. Denne posisjonen er bra for vekttap, styrking av musklene, senebetennelse i skuldrer, tap av muskelkraft, lindring av nervepress og smerter og stivhet øverst i ryggen.

 

Hva gjør jeg når maskinen stopper?

  • Ligg rolig å konsentrer om å puste dypt, bli gjerne liggende helt i ro i 2-3 minutter.
  • Bøy knærne i en 45 graders vinkel med føttene flatt mot gulvet.
  • Så, med armene langs siden, tar du en dyp innånding og senker knærne til siden så langt som det er komfortabelt (uten å løfte hoftene fra gulvet), mens du puster ut.
  • Flytt knærne sakte tilbake i utgangsposisjonen mens du puster inn.
  • Gjenta denne bevegelsen til den motsatte siden og tilbake og pust som før.
  • Gjenta denne øvelsen flere ganger og hvil Rull over på siden og sitt opp
  • Avslutt med et glass vann, for å hjelpe til med å fjerne slaggstoffer gjennom urinveien.

 

Når skal maskinen ikke brukes?

  • Vent minst en time etter siste måltid
  • Minst tre måneder etter kirurgi eller bruddskader
  • Dersom man har åpne sår eller infeksjoner
  • Ved alvorlige hjertelidelser
  • De tre første månedene av svangerskapet
  • I alkoholpåvirket tilstand
  • Av barn uten tilsyn
  • Avslutt behandlingen om du blir svimmel eller uvel

 

Hvor lenge kan jeg bruke maskinen?

En frisk person kan starte med maksimum fem minutter 1, 2, eller 3 ganger om dagen. Generelt er det en god ide å starte med to minutter 1 eller 2 ganger om dagen den første uken, og for så å øke gradvis over en periode opp til femten minutter. Bryteren kan innstilles helt opp til femten minutter. Desto dårligere helsetilstanden er, eller jo mer smerter en person har, jo kortere tid bør maskinen brukes til å begynne med. Kun et minutt om gangen 1 til 2 ganger daglig er tilstrekkelig for en som har dårlig helse eller plages av mye smerter. Tiden kan økes etter hvert som man føler bedring.

 

Hva skjer hvis jeg får ømhetsfølelse eller blir svimmel?

En av effektene av bevegelsen er å stimulerer frigjøringen av opphopede giftstoffer fra vevene. Det er derfor viktig å drikke vann både før og etter bruk av maskinen. Hvis du føler deg svimmel eller får hodepine - halver tiden din. Hvis du føler smerter rundt gamle sår, er dette tegn på surstofftilførsel og heling. Hvis det fortsatt er for smertefullt, kutt ned tiden ytterligere. Du bør lukke øynene og fokusere på pusten din mens maskinen er på. Dype åndedrag øker surstofftilførselen og avslapningen av hele kroppen. Dette er en god anledning til å meditere og det gjør deg i stand til å slappe av enda dypere.

 

 

Hva vil jeg erfare?

Mens maskinen beveger seg vil du føle en myk, vuggende bevegelse. Når den stopper vil du oppleve en tilstand av ro eller en kriblende følelse av CHI (energi) opp igjennom kroppen fra føttene. Fokuser oppmerksomheten din innover og forbli gjerne liggende stille i minst to eller tre minutter mens du tar noen dype, lange åndedrag. Denne siste perioden gjør deg i stand til å absorbere og fremskynde CHI energi og surstofftilførselen.

 

Visste du at...

...det er viktig at den som overveier å gjennomgå en fettsuging har god fysisk og mental helse? Det er normalt med uro og nedstemthet de første ukene etter en fettsuging på grunn av smertene, hevelsene, ujevnheter og misfarging av huden etter operasjonen. Dette slipper du helt å bekymre deg for når du velger Cavi-Lipo. (Kilde: plastikkirurgi.nu)